Jak rekomendować produkty w sklepie internetowym?

utworzone przez | Wrz 21, 2020 | E-Commerce | 0 komentarzy

Jak rekomendować produkty w sklepie internetowym?

Umiejętne rekomendowanie produktów na stronie e-sklepu ma bardzo pozytywny wpływ na konwersję oraz wartość koszyka zakupowego e-konsumenta. Stawiając dodatkowo na odpowiednią personalizację, zachęcimy klientów do jeszcze częstszych zakupów.

Często dzieje się tak, że konsument, wchodząc na stronę sklepu internetowego, czuje się zagubiony. Chce on zapoznać się z asortymentem lub przejrzeć ofertę produktów z konkretnej kategorii, jednak nie zawsze wie, od czego zacząć. W takim wypadku doskonale sprawdza się system rekomendacji produktów. Dzięki niemu klient ma pewien punkt zaczepienia; punkt startowy, który go wstępnie zapozna z ofertą, podsuwając mu produkty, które mają szansę przypaść mu do gustu. Na tym jednak rola rekomendacji się nie kończy, gdyż przekłada się ona na wiele korzyści dla e-sklepu, takich jak:

  • Zwiększenie konwersji
  • Zwiększenie wartości koszyka zakupowego
  • Dobrze spersonalizowane rekomendacje sprawiają, że klienci chętniej wracają do sklepu
  • Skuteczne trafianie do klientów, na których nam najbardziej zależy
  • Możliwość dalszego usprawniania systemu rekomendacji na podstawie dotychczasowych wyników

Z informacji podanych przez Invespcro.com wynika, że klienci, którzy klikają na rekomendowane produkty, są dwukrotnie bardziej skłonni wrócić do danego e-sklepu. Z kolei prawdopodobieństwo, że dodadzą oni więcej artykułów do koszyka zakupowego jest 4,5 raza większe niż w przypadku osób, które ignorują rekomendacje. Szacuje się również, że ok. 35% zakupów na Amazonie pochodzi ze spersonalizowanych rekomendacji. Liczby te zdecydowanie robią wrażenie.

Newslettery są doskonałym sposobem na przedstawianie klientom naszej oferty,  lecz w tym artykule skupimy się na samej stronie e-sklepu, by jak najlepiej wykorzystać możliwości, które daje nam serwis WWW. W jaki sposób zatem możemy rekomendować produkty na naszej stronie?

Polecenia na stronie głównej

Strona główna to idealne miejsce, aby wstępnie zaznajomić odbiorcę z asortymentem i pokazać, czym nasz sklep wyróżnia się od konkurencji. Na stronie głównej warto również eksponować produkty sezonowe, które przypominają konsumentom o istotnych wydarzeniach, do których warto się wcześniej przygotować. Na screenach poniżej widzimy jak Empik i Decathlon, dwa sklepy reprezentujące całkowicie odmienne branże, wykorzystują nowy rok szkolny do zaproponowania swoich produktów.

rekomendacje empik strona główna

Źródło: empik.com

rekomendacje decathlon główna

Źródło: decathlon.pl

Bestsellery

Bestsellery to kategoria wyjątkowa. Znajdują się tam produkty najbardziej rozchwytywane, lecz prezentując je w formie rankingu, możemy dodatkowo zwiększyć ich sprzedaż. Produkty popularne często są uznawane przez konsumentów za sprawdzone i bardziej godne zaufania.  Dużą zaletą takiej listy jest również fakt, że dzięki niej klient może zainteresować się artykułem, o którym wcześniej nie słyszał i nawet nie rozważał jego kupna.

rekomendacje empik bestsellery

Źródło: empik.com

Nowości

Sekcja nowości bynajmniej nie opiera się na personalizacji, jednakże jest to gratka dla konsumentów, którzy lubią być na bieżąco ze wszelkimi nowinkami. Sprawdza się doskonale w wielu branżach, takich jak odzież, elektronika, czy księgarnie.

Rekomendacje komputronik nowe produkty

Źródło: komputronik.pl

Podobne produkty

Oto jedno z podstawowych zastosowań personalizacji w e-sklepie. Silnik rekomendacyjny jest w stanie zasugerować klientowi oferty podobne do tych, które właśnie przegląda. Dzięki temu zwiększamy prawdopodobieństwo, że klient znajdzie coś dla siebie i doda dany przedmiot do koszyka zakupowego.

rekomendacje decathlon strona produktuŹródło: decathlon.pl

Wyszukiwarka

Bardzo dobrym pomysłem jest wykorzystanie potencjału sklepowej wyszukiwarki, aby polecić coś już na etapie wpisywania nazwy produktu. Tym sposobem ułatwiamy klientowi poszukiwania, a jednocześnie zwiększymy prawdopodobieństwo, że odwiedzi on stronę proponowanej oferty.

Rekomendacje komputronik wyszukiwarkaŹródło: komputronik.pl

Wybrane dla ciebie

Ta wyjątkowo efektywna forma personalizacji polega na rekomendowaniu produktów na podstawie zachowań zakupowych użytkownika. Silnik sprawdza co, ile i jak często kupuje dany klient, dzięki czemu jest w stanie zaproponować mu ofertę, która sprawia wrażenie szytej na miarę.

Warto pamiętać, że im lepiej spersonalizowana oferta tym lepiej. Według raportu Listonic, aż 31% ankietowanych twierdzi, że ich doświadczenia zakupowe mogłyby być bardziej spersonalizowane, a 74% odczuwa frustrację, gdy personalizacja nie jest odpowiednia.

rekomendacje ccc wybrane dla ciebie

Źródło: ccc.eu

Inni użytkownicy wybrali…

Moment, w którym klient dodaje przedmiot do swojego koszyka, jest idealną okazją na zastosowanie cross-sellingu, który tworzy dodatkowe poczucie pilności. Polega on na zaproponowaniu dodatkowych akcesoriów wysokomarżowych do produktu, którym zainteresowany jest konsument. Jest to również bardzo wygodne rozwiązanie dla konsumenta, gdyż przypominamy w ten sposób o przydatnych produktach, o których łatwo zapomnieć (np. baterie, ładowarki, słuchawki, etui).

euro cross

Jak widać, sposobów na rekomendowanie produktów na stronie e-sklepu jest wiele i zdecydowanie warto podjąć ten wysiłek. Należy jednak pamiętać również o tym, by wszystkie nasze oferty miały optymalne ceny. Bez nich rekomendacje nie przełożą się na tak dobre wyniki jak byśmy chcieli. Aby prowadzić skuteczną politykę cenową warto wykorzystać monitoring cen, który pozwala na śledzenie trendów cenowych oraz ofert konkurencji, a także umożliwia e-przedsiębiorcom błyskawiczne zarządzanie cenami. Jeżeli interesuje Cię, w jaki sposób monitoring i analiza cen mogą pomóc Twojej firmie, skontaktuj się z nami i umów na bezpłatne demo.

Opowiedz nam o Twoich potrzebach i dowiedz się jak Szpiegomat pomoże Ci rozwinąć biznes