Jak przygotować wyprzedaż na Black Friday?

black-friday-2901754_1280

Czarny Piątek zbliża się wielkimi krokami. W związku z tym klienci czekają na wysyp wyjątkowych promocji, aby kupić coś dla siebie lub dla swych najbliższych na nadchodzące święta. Sprzedawcy również czekają na Black Friday, wiedząc, że jeśli wyjdą naprzeciw oczekiwaniom klientów, będą mogli na tym dobrze zarobić. Dlatego też warto upewnić się nieco wcześniej, czy zrobiliśmy wszystko, co w naszej mocy, by odpowiednio przygotować swój sklep oraz przedstawić klientom oferty, którym nie będą mogli się oprzeć.

 

Sprawnie działająca strona internetowa

Przede wszystkim, jeżeli chcemy zrobić czarnopiątkową promocję, powinniśmy przygotować się na większy ruch na naszej stronie niż zazwyczaj. Należy zatem upewnić się, czy strona sklepu działa poprawnie. Zwróć uwagę przede wszystkim na to, jak szybko się ładuje, czy nie pojawiają się błędy, które należy naprawić, oraz czy nie ma na niej nieaktywnych linków. Warto również – jeżeli tego jeszcze nie zrobiliśmy – zaindeksować swoją stronę w Google Search, aby pojawiała się w wyszukiwarce.

 

Wskazówka: Zadbaj o to, by twoja strona poprawnie wyświetlała się na urządzeniach mobilnych. Jak donoszą badania Gemiusa, aż 69% ankietowanch robi zakupy przy pomocy smartfonów.

 

Odpowiedni landing page

Odpowiednio przygotowany landing page to podstawa. Kiedy internauci przenoszą się na nią po kliknięciu w reklamę e-sklepu, mają szanse zapoznać się z najważniejszymi informacjami na temat promocji oraz poszczególnych ofert. Dobrym pomysłem będzie również ogólne przejrzenie naszej strony, aby przekonać się, czy jakieś zdjęcia, grafiki lub opisy nie wymagają aktualizacji lub poprawek. Można również kilka dni wcześniej zamieścić na stronie głównej banery informujące o zbliżającym się Black Friday.

 

Monitorowanie cen konkurencji

Skorzystaj z narzędzia do monitorowania cen, aby być na bieżąco z ofertami konkurencji. Analiza trendów cenowych pomoże Ci zorientować się w dynamicznie zmieniającym się rynku e-commerce, a śledzenie konkurencji pozwoli błyskawicznie ustalać ceny, które będą najbardziej atrakcyjne dla klientów. Oprogramowanie do monitoringu cen pozwala również na ustalanie reguł automatyki cenowej, dzięki czemu nasze ceny będą zmieniać się automatycznie w zależności od ustalonych przez nas czynników takich jak różnica między nami a konkurencją lub chęć zajmowania określonego miejsca w rankingu cenowym.

 

Wskazówka: Niektóre sklepy na kilka tygodni przed Czarnym Piątkiem podwyższają ceny swoich produktów, aby następnie je obniżyć i sprawić wrażenie, że klient ma do czynienia z rzeczywistą przeceną. Oczywiście robienie tego jest nieopłacalne. Być może dzięki takim zabiegom zarobimy nieco więcej, ale istnieje szansa, że stracimy zaufanie konsumentów, a nasz wizerunek ucierpi.

 

Właściwe pozycjonowanie strony e-sklepu

Optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek (SEO oraz SEM) to kolejne działania, które są niezwykle przydatne, nawet poza okresem promocyjnym. Zweryfikuj i zoptymalizuj słowa kluczowe na swojej stronie, dodając do nich przy okazji takie frazy jak “czarny piątek” i “black friday”, aby ułatwić klientom znalezienie Twojej promocji.

 

Dobra komunikacja z klientem

Zakomunikuj klientom nadchodzącą promocję przy pomocy social mediów (możesz zainwestować w płatną promocję spersonalizowanych postów) oraz newslettera. To idealne miejsce, aby powiadomić klientów o zbliżającym się Czarnym Piątku oraz przedstawić im najciekawsze oferty.

 

Miej plan na przyszłość

Warto planować najważniejsze działania z odpowiednim wyprzedzeniem, żeby nasza promocje były skuteczne i dopracowane w najdrobniejszych szczegółach. Co istotne, powyższe wskazówki przydadzą Ci się również na później. Część z nich można zastosować w okresie poza promocyjnym, a inne przy okazji wielu wyjątkowych okazji, takich jak Boże Narodzenie, Walentynki, Dzień Kobiet, pierwszy dzień szkoły, czy też po prostu przyszłe promocje spod znaku Black Friday.