Jak pozycjonować swoje oferty na Allegro?

utworzone przez | Maj 10, 2021 | E-Commerce, Porady | 0 komentarzy

Jak pozycjonować swoje oferty na Allegro?

Prowadzenie sprzedaży na Allegro jest popularną metodą na rozszerzenie działalności e-commerce, gdyż pozwala w prosty sposób dotrzeć do dużej grupy potencjalnych klientów. Jednak wykorzystanie pełnego potencjału portali aukcyjnych wiąże się z opanowaniem umiejętności skutecznego pozycjonowania swoich ofert. Jak to zrobić? Odpowiedź znajdziecie w tym artykule.

Według raportu „Zakupy online w Polsce 2020″ przygotowanego przez ExpertSender, polski gigant e-commerce może pochwalić się największymi zasięgami w branży (2 179 mln odbiorców w ciągu roku). Jak zaznaczają twórcy raportu, Polacy bardzo chętnie odwiedzają marketplace’y, w których swoje produkty wystawiają liczni sprzedawcy. W obliczu rosnącej konkurencji i popularności sprzedaży online, coraz trudniej dotrzeć do odbiorców. 

Co powinniśmy zrobić, by to nasza aukcja pojawiła się na pierwszej stronie i poprawić nasze pozycjonowanie Allegro?

Co warto wiedzieć o pozycjonowaniu aukcji na Allegro?

Pozycjonowanie na Allegro polega na podjęciu określonych działań, aby nasza oferta wyświetlała się internautom na jak najwyższej pozycji. Jest to niezwykle istotne, gdyż to właśnie produkty z początku listy mają największą konwersję.

Portale aukcyjne dopuszczają różne możliwości sortowania aukcji: według ceny (również z dostawą), daty dodania oferty, popularności, czy też czasu jaki pozostał do końca aukcji. Jednakże docelowym kryterium sortowania aukcji na Allegro jest trafność.  Warto mieć to na uwadze, ponieważ wielu użytkowników poprzestaje na wyszukiwaniu produktów właśnie na tym podstawowym filtrze.

„Trafność” według Allegro oznacza, że klientowi po wpisaniu danego hasła najpierw zostaną przedstawione produkty, które według algorytmu są najbliższe temu, czego poszukuje użytkownik. Trafność polega również na ułożeniu kolejności ofert na podstawie parametrów, które Allegro uznało za najważniejsze. Co istotne, Allegro podaje te kryteria, dlatego też warto z nimi się zapoznać, by zwiększyć prawdopodobieństwo pojawienia się w czołówce przedstawianych aukcji.

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać najnowsze informacje ze świata e-commerce.

Sortowanie aukcji na allegro – jakie parametry są brane pod uwagę?

Dane o ofercie – mówimy tu o podstawowych informacjach niezbędnych do prowadzenia skutecznej sprzedaży. Powinniśmy upewnić się, że tytuł aukcji jest precyzyjny, a opis aukcji, kategoria, stan produktu, czy specyfikacja zostały odpowiednio uzupełnione. Algorytm również bierze pod uwagę ilość wyświetleń oferty, zdjęcia oraz inne czynniki, które mają wpływ na większą wiarygodność oferty.

Dane o sprzedającym – w tym przypadku chodzi o to, jak bardzo sprzedawca jest godny zaufania. Liczą się m.in. oceny wystawione przez kupujących, czas odpowiedzi sklepu na wiadomości klienta, przestrzeganie regulaminu, czy też status Super Sprzedawcy.

Zaangażowanie kupujących – do tej kategorii zaliczymy wszelkie informacje na temat tego, jak bardzo konsumenci są zainteresowani ofertą. Algorytm analizuje wyświetlenia, ilość przeprowadzonych transakcji, popularność aukcji na przestrzeni czasu, itd.

Powyższe parametry pokazują, że sprzedawca codziennie walczy o odpowiednią ekspozycję swoich aukcji. Dlatego też na bieżąco należy dbać o szczegółowość i poprawność naszych ofert, jak i zadowolenie klientów. Dobrym rozwiązaniem jest również postawienie na obsługę wysokiej jakości, która w przypadku błędów lub wpadek ze strony sprzedawcy, porozmawia z klientem i zaoferuje mu jakąś formę rekompensaty, aby uniknąć negatywnych komentarzy, które mają wpływ na to, jak będą wyświetlane Twoje oferty.

Promowanie ofert na Allegro

Allegro umożliwia również odpłatne promowanie ofert. Gdy poszukujemy danego produktu, zauważymy aukcje, które są w jakiś sposób wyróżnione. Może to być np. znajdowanie się w sekcji „oferty promowane”, pogrubienie tytułu aukcji, podświetlenie lub zastosowanie innych rozwiązań, które sprawiają, że dana oferta jest bardziej widoczna. Jest to całkiem skuteczna metoda promocji, jeśli tylko mamy odpowiedni budżet. Niemniej warto pamiętać, że polscy konsumenci wciąż zwracają szczególną uwagę na cenę i właśnie na tym aspekcie skupimy się przy kolejnym punkcie.

Pozycjonowanie aukcji przy pomocy cen

Bardzo często klient, który poszukuje na przykład konkretnego modelu telefonu, wpisuje jego nazwę w wyszukiwarce Allegro, a następnie ustawia sortowanie produktów od najniższej ceny, aby ujrzeć te najtańsze oferty. Aby nasza oferta również została uwzględniona, konieczne jest odpowiednie zarządzanie cenami, żeby zyskać przewagę nad innymi. Pozycjonowanie allegro staje się łatwiejsze jeżeli sięgniemy po narzędzie do monitoringu cen.

Programy przeznaczone do sprawdzania cen konkurencji w internecie, takie jak Szpiegomat, śledzą oferty wybranych sklepów i produktów, a następnie informują nas o wszelkich zmianach cen. Pozwala to zorientować się w ogólnych trendach cenowych oraz podejmować lepsze decyzje związane z wyceną produktów.

Ponadto Szpiegomat pozwala na błyskawiczne zarządzanie cenami, w tym również przy wykorzystaniu automatyzacji cenowej, dzięki czemu Twoje oferty będą samoistnie zmieniać się w oparciu o wybrane przez ciebie kryteria. Tym sposobem możesz w prosty sposób awansować w rankingu cenowym, co oznacza, że Twoje aukcje będą zajmować lepsze pozycje na liście najtańszych produktów. Szpiegomat oferuje także bardziej zaawansowaną formę automatyzacji cen, czyli dynamic pricing, który umożliwia automatyczne zarządzanie cenami w oparciu o bardziej szczegółowe dane, takie jak zachowania klienta, porzucone koszyki, czy historia sprzedaży.

Ponadto Szpiegomat dostarcza informacje na temat kosztów dostawy czy dostępności produktów. Te dane możemy wykorzystać, aby zyskać przewagę w przypadku sortowania produktów według trafności, ponieważ – jak wspomnieliśmy – są to czynniki, które mają wpływ na to, na którym miejscu wyświetla się dana oferta.

Skuteczne zarządzanie polityką cenową w Twoim sklepie

Monitoring cen kryje w sobie jeszcze więcej korzyści, o których z chęcią Ci opowiemy. Jeżeli zastanawiasz się, jak śledzenie cen konkurencji może pomóc Twojej firmie, skontaktuj się z nami i umów na bezpłatne demo.

Opowiedz nam o Twoich potrzebach i dowiedz się jak Szpiegomat pomoże Ci rozwinąć biznes