Jak organizować promocje w sklepach internetowych?

utworzone przez | Paź 26, 2020 | E-Commerce, Marketing, Reklama | 0 komentarzy

Jak organizować promocje w sklepach internetowych?

Promocje bardzo pozytywnie wpływają zarówno na zysk sprzedawcy jak i opinie konsumentów na temat sklepu. Jest to również doskonała metoda na wypromowanie nowego artykułu w asortymencie lub pozbycie się towaru zalegającego w naszym magazynie. W jaki sposób należy organizować promocje, by wyciągnąć z nich jak najwięcej korzyści?

Konsumenci uwielbiają promocje, nieważne czy mówimy o sklepach stacjonarnych czy internetowych. Jak wynika z raportu Gemiusa “e-Commerce w Polsce 2020”, głównym czynnikiem zachęcającym do zakupów w Internecie są niskie ceny (48% badanych). Co więcej, 56% ankietowanych wyznało, że do częstszych zakupów online skłoniłyby ich niższe ceny niż w sklepach tradycyjnych, a 47% zniżki dla osób kupujących przez Internet.

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać najnowsze informacje ze świata e-commerce.

Jakie są korzyści z robienia promocji w Internetcie?

Jest wiele korzyści, które sprzedawcy mogą zyskać dzięki efektywnie przeprowadzonym promocjom. Oto kilka z nich:

  • zwiększenie sprzedaży
  • zwiększenie ruchu na stronie
  • budowanie lojalności klienta i przyciąganie nowych konsumentów
  • możliwość optymalizacji stanów magazynowych
  • skuteczna reklama dla sklepu oraz nowych produktów

Na co powinniśmy uważać, organizując promocję?

Przede wszystkim, niezwykle istotna jest przejrzystość warunków promocji. Unikajmy sytuacji, w której klient zapełnia koszyk zakupowy, by dopiero na etapie płatności zauważyć, że żeby uzyskać niższe ceny, musi spełnić jeszcze jakieś dodatkowe warunki.

Przypuśćmy, że podczas przeglądania asortymentu na stronie pojawia się reklama informująca o darmowej wysyłce przez cały weekend. Drobnym drukiem zamieszczona zostaje zaś wzmianka, że promocja dotyczy jedynie zakupów od ustalonej kwoty. W takim wypadku konsument może nie tylko nie skorzystać z promocji, ale wręcz zniechęcić się do całego sklepu. Nie ma nic złego w ustalaniu różnych zasad, jednakże należy dbać o to, by zawsze jasno informować o nich klienta.

Innym zagrożeniem dla efektywnych promocji są zbyt częste lub zbyt znaczne obniżki cen. Po pierwsze, grożą one wojną cenową (o jej skutkach dla sprzedawców i producentów pisaliśmy tutaj), a po drugie, klienci mogą przyzwyczaić się do nich tak bardzo, że nie będą kupować naszych produktów w cenie podstawowej. Pamiętajmy, że promocja powinna być okazją, na której zyskuje klient i sprzedawca, a nie podstawową formą sprzedaży, która na dłuższa metę przyniesie przedsiębiorcy głównie straty.

Jak robić promocje w Internecie?

Wietrzenie magazynów

Urządzenie większej promocji na towar zalegający w magazynie to doskonały sposób na przyciągnięcie wielu nowych i starych klienów, a także optymalizację stanów magazynowych. Taki rodzaj promocji zazwyczaj nie przynosi gigantycznego zysku, jednak pomaga zorganizować miejsce na nowe produkty, a także jest świetną reklamą dla e-sklepu.

Promocje ograniczone w czasie i limitowane

Ograniczenie promocji w pewnym czasie lub do określonej liczby egzemplarzy znacząco wpływa na poczucie pilności zakupu. Klient, widząc licznik odliczający czas do końca promocji, zdecyduje się szybciej nabyć dany produkt, wiedząc, że każda chwila zwłoki może go pozbawić możliwości zdobycia go w niższej cenie.

Programy lojalnościowe

Programy lojalnościowe pokazują klientom, że jesteś wdzięczny za to, że kupują u Ciebie często i regularnie. Dużą zaletą tego rozwiązania jest fakt, że jest to działanie długofalowe, przekładające się na zysk w dłuższej perspektywie.

Bestsellery

Bestsellery przyciągają największe rzesze klientów, a co za tym idzie – generują największy ruch na stronie. Warto pamiętać, że jest to doskonały moment, aby do topowych produktów proponować klientom wysokomarżowe artykuły dodatkowe (np. etui do telefonu lub szkło hartowane), dzięki którym możemy dodatkowo zwiększyć wartość koszyka zakupowego.

Tańsza sprzedaż poza sezonem

To świetna okazja, aby zwiększyć sprzedaż produktów, które są popularne głównie w określonej porze roku (np. narty, akcesoria sportowe, ubrania). Klienci szukający oszczędności z pewnością ucieszą się z takich promocji, a Twój sklep będzie generował zyski również w trudniejszym okresie.

Monitoring cen i zarządzanie cenami w czasie rzeczywistym

Narzędzia do monitoringu cen pozwalają na zbieranie danych na temat tysięcy ofert konkurencji oraz bieżących trendów cenowych. Analiza cen w wybranym segmencie rynku pozwala nam ocenić, jakie są realia cenowe, oraz dobrać odpowiednią strategię promocji. Co więcej, oprogramowanie do monitorowania cen umożliwia błyskawiczne zarządzanie cenami oraz zastosowanie automatyki cenowej, aby to nasze oferty były zawsze na pożądanym miejscu w rankingu cenowym.

Jeżeli chcesz wykorzystać monitoring cen w swoim e-sklepie, skontaktuj się z nami. Oferujemy darmowe demo, w którym wyjaśnimy Ci jak działa oprogramowanie do monitorowania cen Szpiegomat, oraz jakie korzyści może przynieść Twojej firmie.

 

Opowiedz nam o Twoich potrzebach i dowiedz się jak Szpiegomat pomoże Ci rozwinąć biznes