Jak konkurować w sieci mając niewielki budżet?

utworzone przez | Lis 15, 2017 | E-Commerce | 0 komentarzy

Jak konkurować w sieci mając niewielki budżet?

Bycie konkurencyjnym w sieci to niełatwe zadanie. Jest dużo czynników wpływających na dynamicznie zmieniającą się sytuację w sieci, a konkurencja nie śpi. Jak w takiej sytuacji zwiększać wielkość sprzedaży przy niewielkim budżecie?

1. Obniż koszty pozyskiwania nowych klientów

Skup się na wyeliminowaniu barier, które mogą spowodować rezygnację z zakupu w Twoim sklepie na rzecz konkurencji.

Aby efektywnie wykorzystać środki na widoczność sklepu w sieci, postaw na targetowane reklamy. Dodatkowo, zastosuj predykcyjne retargetowanie behawioralne, pozwalające na stworzenie profilu użytkownika na podstawie zachowań osób odwiedzających stronę sklepu, a następnie zastosowanie reklamy do wszystkich użytkowników o tym samym profilu.

Popracuj też nad problemem porzuconych koszyków. Regularnie powtarzające się miejsca, w których konsument przerywa płatności mogą świadczyć o nieprawidłowym zaprojektowaniu procesu zakupowego. Zadbaj o to, żeby był on maksymalnie prosty i transparentny, wprowadź wybór metod płatności, nie ukrywaj kosztów. Zaoferuj pomoc w przypadku, gdy klient będzie chciał porzucić koszyk (okienko pop-up, wysyłka maila z propozycją pomocy). Wykorzystaj do tego narzędzia do automatyzacji marketingu np. SalesManago.

2. Inteligentnie zwiększaj wartość koszyka zakupowego

Świetną metodą na zwiększenie koszyka zakupowego jest stosowanie podpowiedzi zakupu produktów podobnych. O ile takie działanie jest spersonalizowane, jest bardzo skuteczne i może się okazać bardzo trafną strategią sprzedażową.

Klient zostaje poinformowany o produktach, które mogą go zainteresować, a sklep poprzez stosowanie tzw. cross-sellingu oraz up-sellingu ma szansę na zwiększenie konwersji oraz na sprzedaż towarów wysokomarżowych. Poprzez cross-selling sklep może zaoferować produkt komplementarny (np. etui do smartfona), a poprzez up-selling nieco droższy produkt o wyższej jakości (np. głośnik o lepszej jakości dźwięku w sklepie muzycznym).

Spersonalizowane oferty mogą przyczynić się do zwiększenia lojalności klientów, dlatego że pokazują znajomość potrzeb, a to sprzyja nawiązaniu dłuższej relacji z klientem. Aby ułatwić sobie to zadanie, zastosuj samouczący się system inteligentnych rekomendacji, np. Quartic.

3. Szukaj szans rynkowych obserwując dynamiczny rynek

Sposobów na wyróżnienie się w sieci jest wiele- atrakcyjna cena, wysoka dostępność, niskie koszty wysyłki. Takie okazje na bycie liderem w którejś z tych kategorii dla danego produktu znikają równie szybko, jak się pojawiają. Dlatego sprzedawcom, którzy oferują dużą ilość produktów, trudno jest samodzielnie określić, na jakiej pozycji w rankingu aktualnie się znajdują.

Wykryć i wykorzystać takie szanse pozwalają narzędzia do monitoringu cen (np. Szpiegomat). Analiza cen i innych parametrów może przykładowo wskazać przyczynę problemów ze sprzedażą niektórych produktów (np. ich ceny są wyższe niż u konkurencji albo konkurencja oferuje dużo lepsze warunki dostawy). Może też wpłynąć na wybór sprzedawanych produktów i pozwolić uniknąć sprzedaży takiego asortymentu, który nie generuje wystarczająco dużych zysków, z uwagi na niskie marże.

4. Spraw, by obsługa klienta stała się Twoją wizytówką

Podobnie jak w sklepie stacjonarnym, obsługa sklepu w sieci jest jego wizytówką i wpływa na decyzję o zakupie lub ponownej wizycie. Może sprawić, że Twój sklep wyróżni się na tle konkurencji albo całkowicie przepadnie.

Wykorzystaj tę szansę.

To, co może zwiększyć konwersję w Twoim sklepie i nadać mu przyjazny charakter to szybka reakcja na zapytania klientów. Spraw, by kontakt z obsługą był prosty, np. poprzez live chaty, chat boty w social media czy sekcję FAQ. Pomoże Ci również dobrze zaprojektowany CRM zintegrowany z pozostałymi narzędziami firmy.

5. Postaw na relacje z dotychczasowymi klientami

Budowanie relacji z obecnymi klientami jest dużo tańszą metodą niż pozyskiwanie nowych leadów. Wzmacnia pozycję sklepu na tle konkurencji i obniża koszty marketingowe. Powracający na stronę sklepu klient chętniej dokona w nim zakupów aniżeli odwiedzający sklep po raz pierwszy. Jest też wysoce prawdopodobne, że zostawi w nim więcej pieniędzy, czyli przyniesie e-sklepowi większe zyski.

Przeanalizuj dane sklepu i spróbuj znaleźć zależność między powracającymi klientami. Zwróć uwagę na określone kategorie produktowe, ceny, promocje, z których skorzystały powracające osoby. Pozwoli Ci to dostrzec, co tak naprawdę przyciąga ich do Twojego sklepu, a następnie opracować właściwą strategię.

Istnieją klienci, którzy nie kupią produktu bez uprzedniego przejrzenia pozytywnych opinii na temat sklepu. Storytelling oraz case studies związane z produktami, które sprzedajesz to doskonała metoda na wzmocnienie więzi z obecnym klientem, a także pozyskanie kolejnych leadów. Ponadto, zadbaj o jak najlepsze doświadczenie zakupowe klienta, istotny będzie wygląd strony sklepu i nawigowanie po niej, czas ładowania, responsywność na urządzeniach mobilnych, koszty wysyłki, dostępne formy płatności, sposób komunikacji z klientem.

Istnieje coraz więcej narzędzi pozwalających na wykonywanie działań, dzięki którym sklep może obniżyć koszty i wyróżnić się na tle konkurencji. Dlatego wcale nie musisz posiadać dużego budżetu, aby zarządzać sklepem w sposób inteligentny i konkurować nawet z największymi graczami.

Opowiedz nam o Twoich potrzebach i dowiedz się jak Szpiegomat pomoże Ci rozwinąć biznes