Jak bezpiecznie podwyższać ceny w e-commerce

utworzone przez | Paź 29, 2020 | E-Commerce | 0 komentarzy

Jak bezpiecznie podwyższać ceny w e-commerce

Czasami nadchodzi moment, w którym przedsiębiorca musi podnieść ceny swoich produktów. Powody takiego stanu rzeczy mogą być różne – od podwyższonych podatków i opłat, z którymi musi uporać się sprzedawca, po rozmaite wypadki losowe. W dzisiejszym tekście podpowiadamy jak bezpiecznie podnieść ceny, aby nie zniechęcić klientów do dalszych zakupów.

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać najnowsze informacje ze świata e-commerce.

1. Bądź szczery wobec klienta

Dla niektórych nasz pierwszy punkt może być zaskakujący, ale to rzeczywiście działa. Warto budować relacje z klientem w oparciu o pełną szczerość i przejrzystą komunikację. Kiedy wprost poinformujemy klientów o tym, że będziemy podwyższać ceny i dlaczego, wielu z nich to zrozumie. Jak wynika z raportu Forrester, 60% klientów nie ma nic przeciwko zmieniającym się cenom, dopóki wiedzą, skąd się wzięły.

Zupełnie przeciwną taktyką jest zaś technika ledwo zauważalnej różnicy. W tym przypadku sprzedawca podnosi ceny stopniowo, żeby klienci nie zauważyli drastycznej podwyżki, która mogłaby ich zniechęcić do zakupu.

2. Pokaż wartość sprzedawanego produktu

Jak w każdym przypadku, gdy cena jest wyższa niż u konkurencji, najlepszą rzeczą, jaką można zrobić, jest odpowiednie wyeksponowanie zalet produktu.

Producenci mogą podkreślać wyjątkowość swojego artykułu, wymieniając zalety, których nie oferują artykuły rywali. Wartość można komunikować również odpowiednim opakowaniem, wysoką jakością zdjęć i szczegółowym, dobrze skonstruowanym opisem.

Sprzedawcy również powinni podkreślać zalety oferowanych produktów. Ponadto warto pokazywać, że korzyści dla klienta wiążą się nie tylko ze zdobyciem artykułu, ale również z samym robieniu zakupu w danym e-sklepie. Bonusy (np. w postaci kart lojalnościowych), dogodny czas wysyłki i zwrotu towaru czy też doskonała obsługa pomogą uświadomić klientom, że doświadczenie zakupowe usprawiedliwia wyższą cenę. Dlatego też konieczne jest posługiwanie się językiem korzyści, by klient zdawał sobie sprawę, że ma do czynienia z profesjonalnym sklepem sprzedającym produkty wysokiej jakości.

3. Zachowaj zniżki

Gdy trzeba podwyższać ceny, powinniśmy zadbać o to, by klienci wciąż mieli możliwość polowania na specjalne okazje. Dlatego też warto nie rezygnować całkowicie ze zniżek, które zachęcą konsumentów do zakupu oraz regularnego odwiedzania sklepu. Warto je zachować np. dla najbardziej lojalnych klientów oraz osób, które zdecydowały się zapisać do naszego newslettera.

4. Monitoruj ceny

Dedykowane narzędzia do monitoringu cen, takie jak Szpiegomat, poinformują cię, kiedy będziesz mógł bezpiecznie zwiększyć marżę bez spadania z wybranej pozycji w rankingu cenowym. Dzięki temu Twój sklep wciąż będzie cieszył się najbardziej atrakcyjnymi ofertami. Co więcej, dzięki oprogramowaniu do monitoringu cen, możemy sprawdzić, jakie ceny są optymalne. Analiza trendów cenowych pozwala określić, jakie oferty mieszczą się w granicach normy, a także porównać swoje ceny z innymi sklepami.

Jeżeli chcesz sprawdzić, jakie możliwości daje Szpiegomat, oraz dowiedzieć się jak może pomóc Twojej firmie, umów się z nami na bezpłatne demo.

Opowiedz nam o Twoich potrzebach i dowiedz się jak Szpiegomat pomoże Ci rozwinąć biznes