Dlaczego sprzedawcy powinni monitorować ceny w Internecie?

Monitoring cen to obecnie powszechna praktyka, która pomaga e-przedsiębiorcom odpowiednio rozeznać się w rynku e-commerce oraz podejmować lepsze decyzje związane z polityką cenową. Jednak powodów, dla których warto śledzić ceny konkurencji jest dużo więcej. W dzisiejszym artykule omówimy korzyści, jakie daje sprzedawcom internetowym monitorowanie cen.

 

Dlaczego sprzedawca internetowy powinien monitorować ceny konkurencji?

Niektórzy sprzedawcy mogą zastanawiać się, po co właściwie sugerować się ofertami innych, skoro cenę można wyliczyć przy pomocy techniki narzutu (poniesione koszta + marża). Niestety kwestia optymalnej wyceny jest dużo bardziej skomplikowana i zdecydowanie lepiej korzystać z rozmaitych strategii cenowych. Ponadto należy pamiętać, że monitoring cen przynosi dużo więcej korzyści niż tylko dowiedzenie się, po ile inne sklepy sprzedają swoje produkty.

 

Monitoring cen a oszczędność czasu

Jest to jedna z największych i najbardziej niedocenianych zalet systematycznego obserwowania cen konkurencji. Warto pamiętać, że rynek e-commerce rozwija się w nieprawdopodobnym tempie, co sprawia, że jest niezwykle konkurencyjny. Z tego powodu ceny niektórych produktów w wyjątkowo gorącym okresie sprzedażowym (np. przed świętami) mogą zmieniać się nawet kilkanaście razy w ciągu doby. Wysoka ilość monitorowanych produktów oraz sklepów sprawia, że skuteczne śledzenie cen bez specjalnego oprogramowania jest niemożliwe ze względu na czasochłonność takiego rozwiązania oraz ryzyko popełnienia błędów.

 

Narzędzia takie jak Szpiegomat skracają czas i wysiłek potrzebne do zgromadzenia danych na temat ofert rywali (a także do przeprowadzania analizy cen oraz zarządzania własnymi ofertami) do absolutnego minimum. Dzięki temu możemy spożytkować nasz czas i zasoby na zajęcia wymagające naszej interwencji.

 

Bezpośrednie porównanie z konkurencją

Nieustanne porównywanie się do konkurencji to jedno z podstawowych zadań sprzedawcy, który pragnie osiągnąć sukces w sprzedaży internetowej. Monitoring cen pozwala błyskawicznie porównać własne oferty z rywalami, co pozwala spojrzeć na naszą działalność z innej perspektywy, wprowadzić poprawki do obranego przez nas kierunku, a także uniknąć cudzych błędów. Co daje nam możliwość zestawiania swoich ofert z konkurencją?

 

  • wiarygodne określenie swojej pozycji na rynku
  • bycie na bieżąco z działaniami rywali
  • dogłębna analiza rynku i wykrywanie trendów cenowych
  • wykrycie mocnych i słabych stron innych sklepów (ceny, dostępność, koszty wysyłki, etc.)
  • zarządzanie cenami na podstawie rzetelnej wiedzy na temat wybranego segmentu rynku
  • skuteczne dostosowanie swoich ofert do realiów rynkowych, możliwości konsumentów oraz działań konkurencji

 

 

Szybkie i precyzyjne ustalanie cen

Dzięki wykorzystaniu programów do monitorowania cen zarządzanie polityką cenową jest szybkie i skuteczne. Przejrzyste wykresy i tabele przedstawiające oferty konkurencji oraz zmiany cen pomogą zaś lepiej dopasować swoje oferty do bieżącej sytuacji.

 

Dla przykładu Szpiegomat pozwala błyskawicznie odpowiedzieć na działania konkurencji, zdobyć i utrzymać dowolne miejsce w rankingu cenowym, a także bezpiecznie podwyższać i obniżać ceny. Oprogramowanie Szpiegomat zawiera inteligentny system powiadomień i alertów, który poinformuje Cię o wszystkich najważniejszych zdarzeniach cenowych wymagających Twojej uwagi (promocje, wyprzedaże, nagłe wzrosty cen, etc.).

 

Automatyzacja cen i dynamic pricing

Warto również wspomnieć o zaawansowanym systemie automatyki cenowej, który wyręczy Cię w żmudnym procesie ręcznej optymalizacji cen. Dzięki wielu sprawdzonym scenariuszom cenowym (a także możliwości stworzenia własnych) będziesz w stanie określisz kiedy, jak oraz w jakim stopniu zmieniać ceny. Po wybraniu odpowiednich reguł automatyki cenowej, Twoje oferty samoistnie będą się zmieniać w oparciu o zmiany cen konkurencji. Z kolei system dynamic pricing pozwala na jeszcze bardziej zaawansowane zastosowanie, gdyż bierze on pod uwagę dostarczone przez nas informacje na temat produktów, konkurencji, czy koszyków zakupowych, co umożliwia najbardziej precyzyjne kształtowanie cen.

 

Skuteczna sprzedaż internetowa ze Szpiegomatem

Jeżeli zastanawiasz się, jak monitoring cen wygląda w praktyce oraz jak jego funkcjonalności mogą pomóc Twojej firmie osiągnąć większy zysk i sprzedaż, skontaktuj się z nami i umów na darmowe demo Szpiegomat.pl. Nasi konsultanci odpowiedzą na nurtujące Cię pytania, doradzą w jaki sposób korzystać z programu, a także podpowiedzą, które rozwiązania sprawdzą się najlepiej w Twojej branży.