Dlaczego producenci powinni monitorować ceny produktów w internecie?

Monitorowanie cen w Internecie we współczesnym świecie e-commerce staje się powoli standardem. Nic w tym dziwnego - śledzenie ofert e-sklepów pod kątem cen pozwala na prowadzenie skutecznej polityki cenowej oraz podejmowanie lepszych decyzji biznesowych. Najczęściej o korzyściach wynikających z monitoringu cen mówi się w kontekście sprzedawców internetowych, dlatego tym razem skupmy się na możliwościach, jakie sprawdzanie cen daje producentom oraz markom. 

 

Dlaczego producenci powinni monitorować ceny produktów w internecie?

 

Lista zalet monitorowania cen w internecie przy użyciu specjalistycznych narzędzi jest bardzo długa. Poczynając od tych, które są wspólne zarówno dla sprzedawców i marek (np. oszczędność czasu i możliwość błyskawicznego zorientowania w sytuacji rynkowej), aż po rozwiązania dedykowane głównie dla producentów (wykrywanie produktów z szarego importu oraz odchyleń od ceny katalogowej). Mnogość oferowanych możliwości sprawia, że narzędzia do monitoringu, takie jak Szpiegomat.pl, są kompleksowym rozwiązaniem dla wszystkich e-przedsiębiorców, którzy pragną dotrzymać kroku konkurencji lub zyskać nad nią przewagę na tym wymagającym rynku.

 

Zorientowanie w sytuacji rynkowej dzięki monitoringowi sieci sprzedaży

 

Oprogramowanie do śledzenia cen to najlepszy sposób na to, by producenci byli na bieżąco z cenami w wybranym segmencie rynku. Przekłada się to na wiedzę na temat wysokości cen, ale też częstotliwości i zakresu ich zmian. Szpiegomat umożliwia obserwowanie cen w dowolnych źródłach internetowych krajowych i zagranicznych, takich jak portale aukcyjne lub porównywarki cenowe. Różnorodne waluty również nie stanowią dla niego problemu, przez co proces monitorowania cen jest szybki, prosty i przejrzysty. Ponadto dzięki monitoringowi cen możliwe jest porównanie swoich produktów z analogicznymi towarami innych producentów oraz sprawdzenie ekspozycji własnych artykułów w swojej sieci sprzedaży.

 

Monitoring dostępności produktów oraz sprawdzanie asortymentu sprzedawcy

 

Jeżeli zdecydujemy się na specjalistyczne narzędzie do monitorowania cen w sieci, możemy liczyć na szereg rozwiązań, które znacząco uproszcza i przyspieszą ten czasochłonny proces. Przykładowo Szpiegomat poinformuje Cię o dostępności Twojego produktu u sprzedawców, z którymi współpracujesz. Będziesz mógł również przekonać się jaki udział w wirtualnej półce danego sprzedawcy mają Twoje produkty w porównaniu do konkurencji. Możesz wykorzystać te informacje np. do ulepszenia swoich produktów lub negocjacji z detalistami.

 

Wykrywanie naruszeń polityki cenowej

 

Jedną z najważniejszych dla producentów funkcji monitoringu cen jest bez wątpienia wykrywanie naruszeń polityki cenowej. Gdy retailerzy zaniżają ceny produktów zbyt zaciekle, stwarzają ryzyko wystąpienia wojny cenowej, która jest fatalna w skutkach dla producentów, sprzedawców, a nawet klientów. Producent monitorujący ceny u swoich sprzedawców może zapobiec wojnie cenowej oraz innym negatywnym konsekwencjom nadmiernych i nieprzemyślanych obniżek.

 

Szpiegomat wykryje niepokojące spadki cen Twoich produktów, a także wskaże sprzedawców, którzy jako pierwsi rozpoczęli obniżki. Z kolei inteligentny system powiadomień i alertów przedstawi wszelkie najważniejsze wydarzenia cenowe, którym warto się przyjrzeć, aby prowadzić bezpieczną i skuteczną politykę cenową.

 

Wykrywanie produktów z nieautoryzowanych źródeł

 

Gdy producent monitorujący ceny zauważy jakieś niepokojące oferty, może okazać się, że ma czynienia z produktem z szarego importu lub podróbką. Przykładowo nieautoryzowany sprzedawca może sprzedawać partie produktu przeznaczone na zupełnie inny rynek. Jest to poważny problem, ponieważ artykuły mogą różnić się wówczas materiałem, z których zostały wykonane, warunkami gwarancji oraz innymi elementami ważnymi z punktu widzenia każdego klienta. Monitoring cen pomaga wykrywać produkty, których dany sprzedawca nie powinien mieć w swojej ofercie, a to z kolei pozwala na skuteczną ochronę wizerunku marki.

 

Rozpocznij monitoring cen już teraz!

 

Jeżeli interesują Cię korzyści związane z obserwacją cen u sprzedawców internetowych, wypróbuj bezpłatne demo Szpiegomat.pl. Nasi konsultanci wyczerpująco wyjaśnią Ci działanie programu, a także podpowiedzą jak wykorzystać jego funkcjonalności, aby z powodzeniem prowadzić skuteczną politykę cenową w Twojej branży oraz podejmować lepsze decyzje biznesowe.