Amazon zapowiada polską stronę serwisu – komentarz

shop-1908580_1280

Wszystko wskazuje na to, że wejście Amazona do Polski nastąpi już wkrótce. Według oficjalnej informacji opublikowanej przez sam Amazon już trwają prace nad startem polskiej wersji strony. Co to znaczy dla rodzimych klientów oraz sprzedawców internetowych? Zapytaliśmy o to Grzegorza Brajewskiego.

Amazon oficjalnie poinformował o rozpoczęciu prac nad uruchomieniem polskiej wersji swojego serwisu. Niestety nie podano jeszcze konkretnej daty, choć premiery należy się spodziewać w 2021 roku. Co istotne, od 27 stycznia polscy sprzedawcy mogą rejestrować się na ser-wisie sell.amazon.pl, co sugeruje, że start serwisu nie będzie zbyt odległy.

 

O komentarz w tej sprawie poprosiliśmy CEO Szpiegomat.pl, Grzegorza Brajewskiego:

 

O potencjalnym wejściu Amazona na polski rynek mówi się już od lat. Wskazywało na to wiele czynników, m.in. powstawanie kolejnych centrów logistycznych w naszym kraju czy zacieśnienie współpracy amerykańskiego giganta z InPostem. Jak się okazuje, stworzenie polskiej wersji serwisu staje się faktem.

 

Warto jednak zadać sobie pytanie – co to oznacza dla polskich sprzedawców i klientów? Ci drudzy z pewnością wyczekują z utęsknieniem na start Amazon.pl, ponieważ już teraz wielu rodzimych konsumentów korzysta z zagranicznych wersji portalu. Jednakże oficjalne rozpoczęcie działalności Amazona w Polsce daje nadzieję na niższe (bo dopasowane do polskich realiów) ceny oraz niezwykle wysoką jakość obsługi, która jest wizytówką tego serwisu.

 

Z kolei dla naszych sprzedawców wejście Amazona do Polski jest jednocześnie wielką szansą, jak i wyzwaniem. Możliwość sprzedaży za pośrednictwem tak rozpoznawalnego marketplace’u na pewno pomoże dotrzeć przedsiębiorcom do rzeszy nowych klientów. Zwłaszcza że trudno sobie wyobrazić sytuację, w której Amazon nie zdecydowałby się na kampanię promocyjną,mającą na celu poinformować polskich konsumentów o wejściu dużego, międzynarodowego gracza na nasz rynek.

 

Co więcej, polska wersja Amazona może okazać się doskonałym sposobem na rozpoczęcie przygody ze sprzedażą globalną. Możliwość dotarcia na rynek zagraniczny miałaby pozytywny wpływ na sprzedaż, ale również prestiż danego e-sklepu.

 

Nie można jednak zapomnieć, że wraz z wejściem Amazona do Polski, zwiększy się – i tak już wysoka – konkurencyjność naszego rynku e-commerce. Klienci zapewne na tym skorzystają, lecz sprzedawcy będą musieli położyć bardzo duży nacisk na atrakcyjność oferty i wyróżnienie się od innych sprzedawców. Innym wyzwaniem dla retailerów będzie próba sprostania wysokim wymaganiom Amazona, jeżeli chodzi o czas wysyłki czy obsługę klienta. Nie ma jednak wątpliwości, że przed nami niezwykle ciekawy rok w świecie e-commerce, i że warto obserwować, jak rozwinie się ta sytuacja.

 

Jeżeli interesuje cię możliwość śledzenia zmian cenowych u konkurencji, wypróbuj narzędzie do monitoringu cen. Oprogramowanie Szpiegomat pozwala na monitorowanie trendów cenowych i cen produktów w e-sklepach, porównywarkach, cenowych, portalach aukcyjnych i marketplace’ach, w tym oczywiście na Amazonie. Jeżeli chcesz zobaczyć, jak monitoring cen może przydać się Twojej firmie, skontaktuj się z nami i umów na bezpłatne demo.