7 rzeczy, które warto zrobić gdy nie możesz konkurować ceną

utworzone przez | Maj 31, 2016 | E-Commerce | 2 Komentarze

7 rzeczy, które warto zrobić gdy nie możesz konkurować ceną

Cena to często decydujący czynnik, który wpływa na podjęcie decyzji o zakupie. Będąc najtańszym sprzedawcą zwiększasz zainteresowanie swoją ofertą oraz udział w rynku. Nie zawsze możesz sobie jednak pozwolić na agresywną walkę cenami. Na szczęście istnieje spore grono klientów, dla których cena jest ważna, lecz nie najważniejsza. Aby zaspokoić ich potrzeby musisz zadbać o dodatkowe korzyści, które mogą otrzymać wraz ze złożeniem zamówienia. Poniżej prezentujemy kilka pomysłów, które możesz wykorzystać, aby przekonać klientów, że wydanie większej sumy w Twoim sklepie będzie dla nich jak najbardziej opłacalne.

1. Zadbaj o wygląd strony Twojego sklepu

Profesjonalnie zrobiona strona sklepu internetowego daje poczucie, że obsługa i realizacja zamówienia również jest profesjonalna. Klient mając do wyboru zamówienia ze sklepu, który ma słabą stronę internetową z tańszymi towarami lub sklepu z lepszą stroną i z droższymi produktami – prawdopodobnie zdecyduje się na drugą opcję. Strona internetowa to Twoja wizytówka. Dobrze zaprojektowany sklep powinien zachęcać do zakupu już samym wyglądem.

2. Zaproponuj darmową dostawę i zwrot

W chwili obecnej darmowa dostawa powinna być standardem. Jednak z jakiegoś powodu jeszcze się tak nie stało. Gdy nie jesteś w stanie zaproponować niższych cen, zaproponuj klientom darmową dostawę wraz z ewentualnym darmowym zwrotem. Jako sprzedawca bez problemu będziesz w stanie wynegocjować atrakcyjne stawki z firmami transportowymi. Pamiętaj tylko, aby ustawić niewygórowany próg kwotowy, który klient musi przekroczyć by otrzymać ten bonus. Dzięki takiemu zabiegowi unikniesz darmowej wysyłki towarów, których marża jest niższa od kosztów transportu, a dodatkowo zachęcisz klientów, aby dołożyli dodatkowy produkt do koszyka w celu przekroczenia progu.

3. Wydłuż okres zwrotu do 30 dni

Ustawa o umowach zawartych na odległość mówi, że konsument ma prawo do zwrotu towaru w ciągu 14 dni. Jeśli wydłużysz ten okres do 30 dni kupujący chętniej dokonają zakupu u Ciebie, ponieważ będą mieli więcej czasu na sprawdzenie zamówionego towaru. Taka praktyka jest stosowana przez stosunkowo niewielką ilość sklepów w naszym kraju, więc będzie to atrybut przemawiający na Twoją korzyść. Ponadto klient, który ma więcej czasu na podjęcie decyzji o zwrocie, najczęściej go nie dokonuje.

4. Stwórz program lojalnościowy

Dobry program lojalnościowy może sprawić, że klienci będą regularnie kupować w Twoim sklepie. Zbieranie punktów i wymienianie ich na nagrody w postaci rabatów lub podarunków powoduje znaczy wzrost zainteresowania ofertą nawet, gdy ceny nie są najbardziej konkurencyjne na rynku. O tym jak przygotować dobry program lojalnościowy pisaliśmy w poprzednim artykule.

5. Zaproponuj dodatkową usługę w postaci ubezpieczenia

Ta propozycja sprawdzi się szczególnie w przypadku droższych produktów z kategorii elektroniki użytkowej oraz AGD. Klienci bardzo często chcą wydłużyć okres gwarancji na zakupione przez nich towary. Dzięki temu mają pewność, że w razie awarii lub wypadku nie będą pokrywać wysokich kosztów naprawy. Skontaktuj się z firmami ubezpieczeniowymi i wybierz ofertę, która będzie odpowiadać potrzebom konsumentów. Proponując kompleksowy pakiet – zwiększasz szansę na sprzedaż.

6. Zaopiekuj się klientem w trakcie zakupu jak i po nim

Spraw, aby klient zawsze wiedział, na jakim etapie jest realizacja jego zamówienia. . Każdą zmianę statusu komunikuj za pomocą systemu lub e-mailem – od momentu złożenia zamówienia, poprzez komplementacje jak i wysyłkę. Tak samo powinieneś postępować w przypadku reklamacji. Konsumenci są zatroskani o swoje przedmioty, więc informacja na którym etapie reklamacji znajduje się ich przedmiot będzie bardzo przydatna.

7. Użyj zasady Pareta 80/20

Włoski ekonomista Vilfredo Pareto zauważył, że 80% bogactwa należy do 20% społeczeństwa. Jego obserwacje zostały przeniesione na inne płaszczyzny ekonomii i w taki sposób powstało min. założenie, że 80% zysków generowanych jest przez 20% produktów. Znajdź w swojej ofercie 20% najbardziej dochodowych produktów i skup się na nich. Jak znaleźć takie produkty przeczytasz w jednym ze wcześniejszych artykułów.

Powiedz klientowi, że warto kupić u Ciebie

Dodatkowe usługi i udogodnienia dla kupującego nie sprawią, że osiągniesz sukces. Konieczna jest odpowiednia komunikacja tego, co masz mu do zaoferowania. Klient już od momentu wejścia do Twojego sklepu powinien być poinformowany, że dajesz mu coś więcej niż tylko produkt. Wszystkie dodatkowe korzyści eksponuj na swojej stronie oraz komunikuj o ich obecności przy każdym kontakcie z klientem.

Opowiedz nam o Twoich potrzebach i dowiedz się jak Szpiegomat pomoże Ci rozwinąć biznes