Analiza cen w e-commerce okiem producenta

utworzone przez | Cze 25, 2022 | E-Commerce | 0 komentarzy

Analiza cen w e-commerce okiem producenta

E-przedsiębiorcy na swojej drodze do sukcesu natykają się na wiele trudności i przeszkód. Ci, którzy są najbardziej skuteczni, analizują ceny, będąc na bieżąco z konkurencją oraz siecią sprzedaży. Dzięki temu mogą m.in. lepiej przygotować się na niespodziewane problemy oraz dostosowywać do bieżącej sytuacji rynkowej. Zastanówmy się zatem, jakie konkretne korzyści mogą zyskać producenci i właściciele marek, poprzez analizowanie cen oraz odchyleń cenowych na rynku e-commerce.

Analizowanie cen w e-commerce – korzyści dla producentów

Analiza cen konkurencji i sieci sprzedaży to jedno z najważniejszych zadań spoczywających na producentach. Umożliwia ona odpowiednie zorientowanie się w rynku, a także sprawdzenie, jak poszczególne produkty radzą sobie u sprzedawców. Jednak prawdziwy potencjał analizy cen można dopiero poznać, wykorzystując profesjonalne narzędzie do monitorowania cen w Internecie, takie jak Szpiegomat.

Regularne śledzenie cen sieci sprzedaży i konkurencji pozwala przeprowadzić analizę dostępności towaru, aktualnych trendów cenowych czy też prowadzonych działań marketingowych i promocyjnych.

Dzięki śledzeniu cen konkurencji i sieci sprzedaży zdobędziesz m.in. informacje na temat:

  • Cen produktów z dowolnych źródeł internetowych (krajowych i zagranicznych)
  • Częstotliwości i stopnia zmian cen artykułów
  • Dostępności produktów u sprzedawców
  • Udziału artykułów w asortymencie danego sklepu
  • Odchyleń od cen katalogowych oraz naruszeń polityki cenowej
  • Potencjalnych podróbek oraz produktów pochodzących z nieautoryzowanych źródeł
  • Widoczności Twoich artykułów w e-sklepach (banery, wyniki wyszukiwań na stronie sklepu)

Jak wykorzystać zgromadzone informacje?

Skuteczne budowanie strategii sprzedaży

Analiza cen, a co za tym idzie, wiedza na temat rynku, konkurencji oraz sieci sprzedaży, bezpośrednio przekłada się na zakres działań, jakie można podjąć podczas budowania strategii sprzedaży. W końcu jeżeli podejmuje się ważne decyzje biznesowe, warto to robić w oparciu o rzetelne dane, a nie domysły, ponieważ tylko wtedy można zachować spójną, skuteczną politykę cenową.

Monitorując i analizując ceny, będziesz mógł również przekonać się jaki udział w wirtualnej półce danego sprzedawcy mają Twoje produkty w porównaniu do konkurencji. Możesz wykorzystać te informacje np. do ulepszenia swoich produktów lub negocjacji z detalistami.

Co istotne, producenci mogą też wykorzystać dane z monitoringu cen w celu wprowadzania konkretnych strategii cenowych, które mogą znacząco przyczynić się do zwiększenia zysku i sprzedaży oraz dotarcia do właściwiej grupy odbiorców.

Ochrona marki i wizerunku firmy

Dzięki monitorowaniu cen będziesz mógł również wykryć podróbki Twojego produktu lub artykuły pochodzące z nieautoryzowanego źródła. Brak odpowiedniego nadzoru ze strony producenta grozi w tym przypadku utratą przychodów oraz nadszarpnięciem wizerunku marki. Nie jest tajemnicą, że podróbki podszywające się pod uznane produkty najczęściej są niższej jakości. To sprawia, że dobre imię Twojej firmy może poważnie ucierpieć, a klienci mogą się do niej zniechęcić.

Ochrona wizerunku polega również na dbaniu o optymalną ekspozycję własnych produktów. W związku z tym warto sprawdzić, czy zdjęcia, opisy oraz kategorie są odpowiednio przypisane do Twoich produktów, a także monitorować wyniki wyszukiwania Twoich produktów na stronach e-sklepów.

Szpiegomat – profesjonalne śledzenie i analiza cen dla producentów

Niezależnie od tego, czy mówimy o dużych, czy mniejszych producentach, analiza rynku w branży e-commernce jest kluczowa.

Aby móc z powodzeniem dorównać kroku konkurencji lub skutecznie planować dalszą strategię biznesową niezbędny jest odpowiedni wgląd w sytuację rynkową. Narzędzie Szpiegomat ułatwia proces analizy cenowej poprzez zautomatyzowanie najbardziej czasochłonnych działań, takich jak wyszukiwanie setek tysięcy ofert, czy tworzenie zestawień cenowych.

Wykorzystywanie możliwości płynących z monitoringu cen powoli staje się standardem wśród producentów stawiających na nieustanny rozwój swoich marek. Warto więc postawić na nowoczesne rozwiązania, aby przekonać się, że monitorowanie cen może być szybkie, rzetelne i skuteczne.

Opowiedz nam o Twoich potrzebach i dowiedz się jak Szpiegomat pomoże Ci rozwinąć biznes