Amazon Prime Day, swoiste święto obniżek amerykańskiego giganta e-commerce, funkcjonuje już od 2015 roku. Jednak dopiero teraz pojawi się w Polsce po raz pierwszy. Czego można się po nim spodziewać oraz jak się do niego przygotować?
Czym jest Amazon Prime Day?
Amazon Prime Day to kilkudniowa akcja promocyjna, podczas której członkowie programu Prime mogą zaoszczędzić naprawdę spore sumy na zakupach. Rozmach APD ma na celu stworzyć wokół niego aurę wyjątkowego wydarzenie na miarę Black Friday lub Cyber Monday.
Choć akcja trwa od 2015 roku, do tej pory Polacy klienci mogli brać w niej udział jedynie przy pomocy zagranicznych wersji serwisu Amazona. Jednak w dniach 12-13 lipca po raz pierwszy obniżki będą oficjalnie dostępne na Amazon.pl. Co istotne obejmować one będą zarówno asortyment lokalnych marek jak i globalnych potęg, takich jak Apple, Sony czy Huwawei.
Warto zaznaczyć, że akcja jest ruchoma, co oznacza, że nie przypada na stały, konkretny termin. Utrudnia to konkurencji odpowiednie przygotowanie się do niej, co warto wziąć pod uwagę jako e-przedsiębiorca.
Dobrze również pamiętać o tzw. “efekcie halo”. Siła obniżkowego przedsięwzięcia Amazona sprawia, że konkurencja powinna dostosować do niego swój plan marketingowy. Ma to swoje korzyści, gdyż optymalne działania marketingowe w okresie Amazone Prime Day przyciąga klientów polujących na promocję również na konkurencyjne platformy e-commerce.
Amazon Prime Day w Polsce – czego się spodziewać?
Biorąc pod uwagę, że oficjalnie Amazon pojawił się u nas stosunkowo niedawno, to nie ma jeszcze takiej pozycji jak choćby w Ameryce Z pewnością jednak Amazon myśli o swej akcji długoterminowo.
Obecnie dołączenie do programu Amazon Prime w Polsce jest niezwykle tanie, biorąc pod uwagę korzyści, jakie daje konsumentom. Za 49 złotych rocznie użytkownik dostaje dostęp nie tylko do specjalnych obniżek cen produktów, ale również m.in. do serwisu streamingowego oraz gier wideo. W obliczu tak zaciętej walki o klienta, kto wie, czy w przeciągu następnych kilku lat Amazon Prime Day nie stanie się ważnym świętem zakupowym również w Polsce.
Tym bardziej sprzedawcy powinni myśleć dalekosiężnie i zainteresować się tą akcją, aby być krok przed konkurencją.
Jak przygotować swój e-sklep na Amazon Prime Day?
Niezależnie od tego, czy sprzedawca wystawia swoje produkty na Amazonie, czy też nie, powinien on przemyśleć strategię obniżek swojego asortymentu, aby skorzystać na wzmożonym zainteresowaniu konsumentów, którzy będą poszukiwać promocji w tym okresie.
Największym problemem może być określenie, jaka cena produktu będzie optymalna. Zwłaszcza że nie da się w stu procentach przewidzieć, jak zachowa się konkurencja. W tym celu niezbędne jest monitorowanie cen połączone z analizą.
Śledzenie cen we wszystkich konkurencyjnych sklepach jest jednak niezwykle trudne jeśli decydujemy się robić to ręcznie. W wielu ofertach ceny zmieniają się dynamicznie. W trakcie wielkich akcji promocyjnych typu Black Friday ceny mogą się zmieniać nawet kilkanaście razy w ciągu dnia. Dlatego też optymalnym rozwiązaniem dla sprzedawców internetowych jest wykorzystanie profesjonalnego narzędzia do monitoringu cen w internecie.
Oprogramowanie Szpiegomat gromadzi najważniejsze informacje na temat ofert konkurencji, takie jak ceny, koszt wysyłki czy choćby dostępność towaru. Dzięki temu można być na bieżąco z cenami z dowolnych źródeł internetowych, takich jak portale aukcyjne, poszczególne, e-sklepy, czy marketplace’y pokroju Amazona właśnie. Zebrane informacje można wykorzystać do osiągnięcia przewagi konkurencyjnej, np. wychodząc z kontrofertą lub podwyższając ceny produktów niedostępnych nigdzie indziej.
Z kolei możliwość błyskawicznego zarządzania cenami umożliwia sprzedawcom natychmiastowe reagowanie na działania konkurencji i dostosowanie oferty do obecnej sytuacji.
Ponadto program do monitorowania cen Szpiegomat pozwala na automatyzację procesu ustalania cen. Wystarczy wybrać przedział cenowy, w którym chcemy by nasza oferta się mieściła. Następnie ceny naszych produktów będą zmieniane automatycznie, np. w odpowiedzi na obniżkę cen u konkurencji. To sprawia, że Twoje ceny będą zawsze na optymalnym poziomie, a oferty będą plasowały się na wybranym przez Ciebie miejscu w rankingu cenowym, co pomaga zwiększyć konwersję i sprzedaż.
Jeżeli interesują Cię korzyści wynikające z monitorowania cen, wypróbuj Szpiegomat i umów się na bezpłatne demo.